Általános szerződési feltételek
ÁSZF
Általános szerződési feltételek
- A szolgáltató adatai
Cégnév: Our Company Kft.
Székhely: 2360 Gyál Kőrösi út 142.
Cégjegyzékszám: 13-09-231692
Adószám: 34464218-2-13
Telefon: Mobil +36-70-211 08 43
E-mail: toscanpanzio@gmail.com
Web: www.toscan.hu
- Általános szabályok
– Jelen “Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének és
szolgáltatásainak igénybevételével kapcsolatos feltételeket.
– Jelen szabályzat feltételei nem térnek ki a Szolgáltató által külön, pl. Utazási irodákkal,
utazásközvetítőkkel, rendezvényszervezőkkel kötött egyedi megállapodásokra, melyek egyedi
rendelkezései eltérhetnek jelen rendelkezésektől.
- Szerződő fél
– A szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
– Amennyiben a szolgáltatások megrendelését a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak,
úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése
esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
– Amennyiben a szolgáltatások megrendelését a Vendég megbízásából egy harmadik személy
(továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, úgy a Szolgáltató és a Közvetítő között
megkötött szerződés szabályozza az együttműködés feltételeit. Szolgáltató nem köteles
vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
- Szerződéses jogviszony
– A Vendég írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák
értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik, Szolgáltató a foglalásokat azok
beérkezési sorrendjében igazolja vissza.
– A szerződés a Vendég írásban (levélben, e-mailben, online felületen) leadott
megrendelésének a Szolgáltató írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban
megkötött szerződésnek minősül. A Vendég által szóban leadott foglalás, módosítás, annak a
Szolgáltató által szóban történt visszaigazolása nem szerződésértékű.
– A szerződés meghatározott időtartamra szól, és tartalma kiterjed a szolgáltatás tárgyára,
helyére, időtartamára,
– Amennyiben a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát,
a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás ellenértékére.
– A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
– A szállásszolgáltatás meghosszabbítását a Vendég kezdeményezheti, melynek
igénybevételéhez a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a
Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megfizetését.
– A szerződés módosításához a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
- A Panzió alapszolgáltatásai
– A Szolgáltató a szállodai elhelyezést a Toscan Caffe Panzióban biztosítja
– Vendéglátás: a szállodai alapcsomag nem tartalmaz reggelit.
- Árak
– A Szolgáltató érvényben lévő árai, a Panzió weboldalán, a szálloda recepcióján van
megadva.
– A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon megváltoztathatja.
– Az árak az ÁFÁT tartalmazzák
– Az árak nem tartalmazzák a helyszínen fizetendő helyi idegenforgalmi adót (IFA). Annak
aktuális mértékét a Szolgáltató a weboldalon jeleníti meg.
– A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
– Rendezvények, csoportos foglalások árát a Szolgáltató nem publikálja előzetesen, azokat
konkrét ajánlatkérésre küldi meg a Megrendelő részére.
- Gyermek kedvezmény
A kedvezmény mértéke: a szülőkkel egy szobában történő elhelyezés esetén
0-3,99 éves korig maximum 1 gyermek részére 100% a kedvezmény
4 éves kor felett a teljes ár fizetendő
- Háziállatok (kutya, macska). Háziállatok nem szállásolhatóak el felár ellenében sem.
- Fizetési feltételek
– A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére részben, vagy
egészben igényt tarthat a szolgáltatás igénybevételének megkezdése előtt, hitelkártya garancia
kéréssel vagy előlegfizetéssel. Az előlegfizetési, hitelkártya garancia fizetési feltételeket a
megrendelés visszaigazolása tartalmazza.
A fizetéssel kapcsolatban felmerülő esetleges költségek a Szerződő felet terhelik.
– A panziónak, a vendég érkezésekor, még a szoba elfoglalását megelőzően joga van
kifizettetni a megrendelt szolgáltatások összegét.
– Speciális ajánlatok esetén egyedi fizetési feltételek érvényesek, melyeket a visszaigazolás
tartalmaz.
– A Szolgáltató jogosult a szolgáltatások igénybevételének megkezdése előtt, a szállodai
bejelentkezés során a Vendégtől garanciát kérni az extra szolgáltatásokra. A garancia
készpénzzel vagy bankkártya garancia formájában adható.
– Szolgáltató a szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az
igénybevételt követően, a szállodából történő távozást megelőzően igényt tart. Utólagos
fizetésre kizárólag egyedileg létrejött írásos megállapodás esetén van lehetőség.
– A szerződő fél a számlát kiegyenlítheti készpénzben forintban, euróban, és egyéb, a Toscan
Caffe panzió által elfogadott utalványokkal, a törvény szabta lehetőségek figyelembe
vételével.
A bankkártyával történő fizetés esetén a jogos kártyahasználat érdekében a Szolgáltató kérheti
a Vendég személyazonosításra alkalmas közokiratának bemutatását.
– A számla a magyarországi adószabályoknak megfelelően forintban kerül kiállításra. A
valutában kiajánlott árak a szálloda MNB árfolyama alapján meghatározott napi csúsztatott
árfolyamán kerülnek forintosításra.
– Utazási irodával, rendezvényszervezővel, egyéb szerződött partnerrel megkötött szerződés
tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.
- Lemondási, módosítási feltételek
– A megrendelt szolgáltatások módosítását, vagy lemondását kizárólag írásban fogadjuk el.
– Megrendelt és visszaigazolt foglalás dátumának vagy létszámának módosítására a szabad
kapacitások függvényében van lehetőség, a kötbérmentes lemondási határidőig.
– Kötbérmentes határidő, érkezés előtt 9 nap, 12 óráig
– A kötbérmentes határidőn belül /9 nap/ történő dátummódosításra, a vonatkozó kötbér
megfizetése mellett van lehetőség, lemondási határidőn túli lemondás vagy a lemondás
elmaradása (ún. no show) esetén a megrendelt teljes csomagár 1 napra eső része kötbérként
kerül felszámolásra.
– Kötbérmentes határidőn belüli módosításra 2 000 Ft/ szoba módosítási díj megfizetése
mellett van lehetőség, egy alkalommal, kizárólag a szabad kapacitások függvényében.
– A kötbérmentes lemondási határidőn túli lemondás vagy a lemondás elmaradása (ún. no
show) esetén a befizetett előleg kötbérként kerül felszámolásra.
– Utazási irodával, rendezvényszervezővel kötött egyedi megállapodás esetén, csoportos
foglalásra a fentiektől eltérő lemondási feltételek vonatkoznak, melyeket az egyedi
megállapodás tartalmaz.
– Speciális ajánlatok esetén egyedi lemondási feltételek érvényesek, melyeket az adott ajánlat
tartalmaz
– A vendég által megrendelt, de a Vendég által igénybe nem vett szolgáltatások, (szállás,
virág, taxi, bérautó stb.) értékének felszámításától nem tekintünk el.
- Kiemelt időszakok
– Karácsony: december 23-25. Két ünnep között: december 26-28.
Szilveszter: december 29-31.
- A szolgáltatás igénybevételének módjai és feltételei
– A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján 16.00 órától foglalhatja el, és az elutazás
napján 10.00 óráig köteles elhagyni.
– A szállodai foglaltság függvényében korai érkezés, érkezés előtti napon egyeztetve,
lehetősége biztosított. Csomagmegőrzésre a recepción van lehetőség.
– Korai érkezésnél, ha van lehetőség, az igényt a Toscan Caffe panzió az érkezést megelőző
napon tudja visszaigazolni (a foglaltság függvényében). A korai érkezés díja 4000 Ft/szoba,
12 órai érkezéstől.
– Késői elutazási lehetőséget, 15 órai távozásig, a szállás, a vendég távozása napján tudja
pontosítani. A késői távozás díja 4000 ft/ szoba.
– A Vendég a bejelentkezés során köteles aláírni a személyes adataival kitöltött
bejelentőlapot, melynek aláírásával elfogadja a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit,
valamint a Szolgáltató részlegeinek Házirendjét. A vendég a szállodai tartózkodása során
köteles betartani a Szolgáltató Házirendjét.
– A Vendég hibájából, más vendégek kárára okozott sérülésekért, a Szolgáltató felelősséget
nem vállal.
– A vendég által okozott, a vendég miatt keletkező károk költségét a Szolgáltató a Vendégre
terheli.
–. Dohányozni a Toscan Caffe panzió területén az arra kijelölt helyeken szabad.
- A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése.
A Szolgáltató jogosult a szállás szolgáltatásra szóló szerződést azonnali hatállyal felmondani,
és a szolgáltatások nyújtását megtagadni az alábbi esetekben a vendégtől:
– A vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát vagy a panzió
egyéb helyiségét;
– A Vendég fertőző betegségben szenved;
– A Vendég a szálloda biztonságát, rendjét veszélyezteti, az alkalmazottakkal, vendégekkel,
kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő
vagy egyéb elfogadhatatlan viselkedést tanúsít, kárt okoz.
– A Vendég nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét.
- Elhelyezési garancia
– Amennyiben a Szolgáltató a Vendég elhelyezését a saját hibájából nem tudja biztosítani, pl.
Ideiglenes üzemelési problémák, túlfoglalás, stb., úgy köteles a Vendég elhelyezéséről
gondoskodni.
– A Szolgáltató köteles a szerződésben meghatározott szolgáltatásokat a szerződésben
meghatározott áron egy másik, azonos kategóriájú szálláshelyen felajánlani, a lefoglalt
időpontra. A helyettesítő szállás biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót
terheli.
– Szolgáltató térítésmentes telefonálási lehetőséget biztosít a Vendégnek, a szálláshely
változásának közlésére.
– Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a
Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési
igénnyel a Vendég/ Szerződő fél nem élhet.
- A Vendég betegsége, halála
– Amennyiben a Vendég szállás szolgáltatás igénybevételének ideje alatt megbetegszik, és
nem képes a saját nevében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
– A Vendég betegsége/ halála esetén, a Szolgáltató, a költségeinek kompenzációjára igényt
tart, a beteg/ elhunyt hozzátartozója, örököse, számlafizetője részéről az esetlegesen felmerülő
orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások
ellenértékére, valamint a betegség/ haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési
tárgyakban esetlegesen keletkezett károk tekintetében.
- A szerződő fél jogai
– A Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálloda azon helyiségeinek
rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos használati körbe, és nem
esnek egyedi feltételek hatálya alá.
– A Vendég a szálláshelyen való tartózkodásának ideje alatt panasszal élhet a Szolgáltató
által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban. A Szolgáltató a Vendég szálláshelyen
való tartózkodásának ideje alatt a Szolgáltatóhoz írásban igazoltan eljuttatott panasz
kezelésére kötelezettséget vállal.
– A vendég panasztételi, kártérítési joga, a Toscan Caffe panzióból történt elutazását követően
megszűnik.
- A szerződő fél kötelezettségei
– A szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
– A Vendég köteles arról gondoskodni, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek
csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató panziójában, részlegeiben.
- A Szerződő fél kártérítési felelőssége
– A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott mindazon károkért és hátrányokért,
melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég vagy kísérője vagy az ő felelőssége
alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, ha a károsult a
kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltatótól igényli.
- A Szolgáltató jogai
– Amennyiben a Vendég az igénybe vett vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem
vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz
eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg, a Vendég azon személyes
tulajdontárgyaiból, amelyeket a szállodába magával hozott.
- A Szolgáltató kötelezettsége
– A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az
érvényes előírások, szolgáltatási sztenderdek szerint teljesíteni.
– A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez a
szükséges lépéseket megtenni, melyet írásban köteles rögzíteni.
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
– A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein
belül, a Szolgáltató vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
– A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató
alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, pl
természeti kár, vagy azokat a Vendég maga okozta.
– A szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová a Vendég nem léphet be. Az
ilyen helyeken történt esetleges károkért vagy sérülésekért a Szolgáltató nem vállal
felelősséget.
– A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában írásban, és minden
szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek
tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez, a rendőrségi eljáráshoz
szükséges.
– Értéktárgyakért, értékpapírokért, készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azokat
megőrzésre kifejezetten átvette.
– Szolgáltató közösségi tereiben, szobáiban hagyott személyes tárgyakért (ideértve a szobai
széfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
– A Szolgáltató parkolójában lévő gépkocsiban keletkezett károkért felelősséget nem vállal.
– A Szolgáltató parkolójában lévő gépkocsiban hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem
vállal felelősséget.
– A Szolgáltató esetleges kártérítési kötelezettsége, a Vendéggel kötött Szerződés szerinti
napi szobaár maximum kétszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
- Titoktartás
– A Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. tv, és az
adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően eljárni.
- Vis major
Azon ok vagy körülmény, pl. háború, árvíz, tűzvész, időjárásbéli viszontagság, áramhiány,
sztrájk bekövetkezése, amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major) bármely felet
felmenti a szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítése alól, míg ezen ok vagy körülmény
fennáll. A felek minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények
bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és ezáltal az okozott
kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
- A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az
irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye
szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
Gyál, 2024.Március 15.